Strategia

Kluczowe cele strategiczne ELEKTROBUDOWY SA na lata 2016-2018

  • Utrwalenie pozycji lidera na rynku krajowym 
  • Zwiększenie pozycji na rynku kompletnych obiektów w energetyce i przemyśle
  • Rozwinięcie działalności na rynkach zagranicznych 
  • Poprawa efektywności operacyjnej 
  • Inwestycje w rozwój produktowy, kompetencyjny i organizacyjny

Dla osiągnięcia generalnych celów strategicznych niezbędna jest realizacja wielu celów szczegółowych w różnych perspektywach:

  • procesów wewnętrznych
  • zatrudnienia
  • wiedzy i rozwoju
  • klienta
  • eksportowej
  • inwestycyjnej
  • finansowej

Cele strategiczne

perspektywa procesów wewnętrznych

  • Budowanie organizacji skoncentrowanej na uzyskaniu efektu synergii, wzrost efektywności i aktywne zarządzanie ryzykiem.
  • Rozwój działalności produkcyjnej i innowacyjności oferty.
  • Podnoszenie efektywności działalności operacyjnej.

perspektywa zatrudnienia

  • Stosowanie elastycznej polityki zatrudnienia.
  • Wdrożenie systemu motywacyjnego zorientowanego na realizację celów strategicznych, opartego na BSC.
  • Utrzymanie produktywności zatrudnienia (sprzedaż zewnętrzna/przeciętne zatrudnienie) na poziomie ok. 600 - 625 tys. PLN.
  • Wzrost zyskowności zatrudnienia (zysk netto/przeciętne zatrudnienie) o 30%.
  • Utrzymanie produktywności wynagrodzeń (sprzedaż zewnętrzna/fundusz wynagrodzeń bez narzutów) na poziomie 9 - 9,3.
  • Wzrost zyskowności netto wynagrodzeń (zysk netto/fundusz wynagrodzeń bez narzutów) o 25%.

perspektywa wiedzy i rozwoju

  • Wdrożenie systemów wspierających zarządzanie Spółką klasy ERP, wspierających projektowanie (3D) i zarządzanie gospodarką materiałową, zarządzanie dokumentacją DMS.
  • Rozwój kompetencji pracowników. Utrzymywanie budżetu szkoleniowego na poziomie 1,5 - 2% funduszu wynagrodzeń.
  • Unifikacja wypracowanych standardów zarządzania i organizacji działalności w celu podnoszenia efektywności i jakości działania.
  • Wdrożenie lean management w Oddziale Produkcji w celu usprawnienia procesów i redukcji kosztów.

perspektywa klienta

  • Utrzymanie udziału w rynku dotychczasowych produktów i kompleksowych instalacji elektroenergetycznych (pozyskiwanie średniorocznie ok. 500 mln zamówień).
  • Zwiększenia udziału Spółki w rynku kompletnych obiektów w sektorze wytwarzania energii oraz przemyśle (pozyskiwanie średniorocznie ok. 280 mln zamówień).
  • Rozwinięcie działalności na rynkach zagranicznych i zwiększenie udziału działalności eksportowej w przychodach Spółki (pozyskiwanie średniorocznie ok. 145 mln zamówień).

perspektywa inwestycyjna

  • Inwestycje w rozwój produktowy i rozszerzenie produkcji o urządzenia zwiększające standard i jakość produktów.
  • Rozwój organizacji w obszarze służb marketingowych i eksportowych.
  • Przygotowanie organizacji do przeprowadzenia akwizycji w celu uzupełnienia i rozszerzenia oferty.

perspektywa finansowa

  • Średnioroczne pozyskanie zamówień powyżej 1 mld PLN.
  • Średnioroczna sprzedaż zewnętrzna na poziomie ok. 1,1 mld PLN.
  • Wzrost rentowności netto z 3,9% do 5,0%.

Strategiczne cele eksportowe

  • Znaczący wzrost zamówień produktów na rynkach rosyjskojęzycznych
  • Dynamiczny rozwój pozyskiwania zamówień na rynkach Europy południowo-wschodnich
  • Wzrost zamówień na rynkach bliskowschodnich
  • Rozwój kompetencji w zakresie eksportu usług

Wzrost zamówień eksportowych do poziomu ok. 177 mln PLN 

Powyższą strategię opracowano w oparciu o następujące założenia:

  • wzrost PKB w przedziale 3,6-3,8% rocznie;
  • wzrost nakładów inwestycyjnych do poziomu 6,6% w 2018 roku;
  • inflacja ok. 2% rocznie;
  • wzrost zużycia energii elektrycznej 1,5% rocaznie;
  • spadek kursu USD do poziomu 3,57 zł w 2018 roku;
  • spadek kursu EUR do poziomu 4,09 zł w 2018 roku.
do góry